wtorek, 17 listopada 2020

Bezglutenowe fuczki Bieszczadzkie


Bez wątpienia kapusta kiszona to nasze dobro narodowe ! Wspominałam ostatnio nasz urlop w Bieszczadach . Od razu przypomniałam  sobie wizytę w karczmie, aromatyczne zapachy i ciekawe menu wypełnione po brzegi regionalnymi daniami. Nie mogłam spróbować ani jednego z nich, Adam zamówił wtedy i zachwycał się fuczkami czyli placuszkami z kapusty kiszonej. Wreszcie postanowiłam przygotować bezglutenową wersję. Są ekspresowe w przygotowaniu i przepyszne.

Potrzebujesz:

-2 porcje-

  • 140 g naturalnej kapusty kiszonej
  • 40 g mąki ryżowej
  • 20 g mąki jaglanej bądź z ciecierzycy
  • 20 g mąki z tapioki
  • 20 g skrobi ziemniaczanej
  • jajeczko
  • ok. 75 ml mleka bądź wody
  • szczyptę soli
  • suszony majeranek lub zioła prowansalskie lub kminek
Przygotowanie:

1. Kapustę odciśnij z nadmiaru wody i poszatkuj.
2. Do dużej miski przesiej odmierzone porcje mąki. Dodaj płyn oraz roztrzepane jajko. Wymieszaj starannie, aż powstanie gęste i gładkie  ciasto naleśnikowe.
3. Do ciasta dodaj pokrojoną kapustę i wymieszaj.
4. Masę na placuszki dopraw odrobiną soli i ulubioną przyprawą. U mnie świetnie sprawdziły się zioła prowansalskie.
5. Na rozgrzaną patelnię z tłuszczem wykładaj porcje placuszków i smaż na większym ogniu z obu stron, na intensywny złoty kolor.
6. Gotowe porcje przekładaj na ręcznik papierowy, a jeszcze gorące podawaj z jogurtem naturalnym, sosem czosnkowym, startym żółtym serem bądź gęstą śmietaną.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj