piątek, 3 października 2014

Sałatka z karmelizowanymi figami i kozim serem



Od kiedy jestem na diecie, zauważyłam, iż moje kubki smakowe uległy transformacji.
 Polubiłam ryby i owoce morza.
Często nachodzi ochota na coś wyjątkowego, nowego.
Ostatnim odkryciem są dla mnie figi !
Obłędne i zdrowe !


,, Pamiętaj, że człowiek się zmienia, jednak jego przeszłość nigdy "
Becca Fitzpatrick


Potrzebujemy:
  • duża garść rukoli
  • 50 gram sera koziego, u mnie sałatkowy Łomnicki
  • 2 figi
  • 15 gram orzechów włoskich
  • 1/2 łyżki dobrej oliwy
  • 1/2 łyżki octu balsamicznego
  • cukier
  • pieprz
Przygotowanie:
Rukolę umyj i osusz, a następnie rozłóż na talerzu. Polej oliwą oraz octem balsamicznym. Na suchej patelni upraż orzechy i posyp sałatkę. Kozi ser pokrój na mniejsze kawałki, rozłóż. Całość dopraw delikatnie pieprzem. Figi przekrój w poprzek. Ich wewnętrzną część obtocz w cukrze i ułóż na rozgrzanej, suchej patelni. Smaż przez 2 minuty na średnim ogniu, cukier ulegnie karmelizacji. Gotowe owoce przełóż na talerz i podawaj od razu.
SMACZNEGO :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj