piątek, 3 stycznia 2014

Bezglutenowa frittata z kaszą gryczaną

 Wciąż intensywnie poszukuję pomysłów, inspiracji na ekspresowe oraz pożywne i przede wszystkim zdrowe śniadanie. 
Zawsze staram się mieć w lodówce zapas ugotowanej kaszy gryczanej czy ryżu co znacznie ułatwia zadanie :)

Potrzebujemy:
  • 200 gram ugotowanej kaszy gryczanej tym razem palona*
  • 6-8 jajek
  •  garść szpinaku świeżego baby
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 2 łyżki masła
  • 1-2 ząbki czosnku przeciśnięte
  • 1 mała cebula pokrojona w kostkę
  • kawałek startego sera żółtego polecam cheddar ( opcjonalnie)
  • sól
  • pieprz
* kaszę koniecznie należy przebrać oraz przepłukać. Gotujemy w garnuszku w proporcji 2:1. Co znaczy, że jedną miarkę kaszy zalewamy dwiema miarkami wody

Przygotowanie:
Myjemy i osuszamy szpinak. Pomidorki kroimy na kawałki. Jajka rozbijamy i mieszamy widelcem. Doprawiamy solą i pieprzem. Na nieprzywierającej patelni roztapiamy masło, na którym przesmażamy czosnek z cebulą.  Następnie dodajemy kaszę gryczaną i  przesmażamy razem, przyprawiamy delikatnie. Na kaszy rozkładamy równo szpinak i zalewamy całość  jajeczną masą, na górze układamy pomidorki.  Posypujemy startym serem. I teraz jeżeli nasza patelnia na to pozwala to wkładamy ją do piekarnika nagrzanego do 180 stp. i czekamy aż jajka się zetną. Ja swoją przykryłam pokrywką i zostawiłam na palniku. 

PS. Zdjęcia bez żółtego sera, gdyż o nim zapomniałam :) ale kolejny kawałek zjadłam z serem i szczerze polecam ten dodatek!
SMACZNEGO :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj