piątek, 13 sierpnia 2021

Bezglutenowe gofry

W ostatnią niedzielę miałam niespodziewanych gości ! Nie mając nic przygotowanego na słodko postanowiłam nie wpadać w panikę i zrobić lubiane przez wszystkich gofry. Nie było czasu na eksperymenty, sięgnęłam zatem po uniwersalną mieszankę mąk od Grano. Gotowe gofry układałam na kratce, a przed samym podaniem podpiekłam w piekarniku tak aby znów były nieziemsko chrupiące! Na stół podałam także świeżo ubitą śmietanę, jogurt kokosowy, letnie owoce oraz domowy dżem z czereśni. Każdy z gości tworzył swoją ulubioną wersję.

Potrzebujesz (4 duże gofry):

  • 250 g uniwersalnej mieszanki mąk Grano
  • małą łyżeczkę bg proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 180 ml mleka roślinnego bądź zwykłego
  • łyżkę oleju+ do nasmarowania gofrownicy
  • 1-2 łyżki cukru (opcjonalnie)
Do podania:
  • bita śmietana
  • jogurt kokosowy
  • świeże owoce
  • ulubione dżem
Przygotowanie:

1. Rozbij jajka starannie oddzielając białka od żółtek.
2. Do dużej miski wsyp odmierzoną porcje mąki.
3. Do mąki dodaj proszek do pieczenia, 2 żółtka oraz mleko i wymieszaj ciasto.
4. Białka jajek ubij na sztywną pianę. Opcjonalnie białka możesz ubić wraz z cukrem.
5. Do ciasta wmieszaj delikatnie białkową masę, a na następnie łyżkę oleju.
6. Puszyste ciasto przełóż do wysmarowanej olejem oraz bardzo dobrze rozgrzanej gofrownicy.
7. Piecz kilka minut, tak długo, aż gofry będą zrumienione oraz chrupiące.
8. Podawaj z ulubionymi dodatkami.

Smacznego !

Zapraszam serdecznie na mój profil na Facebooku oraz Instagram.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj